onsdag 2 juli 2014

Trappa.

Igår levererades trappan som varit på vift i 2 veckor. Härligt. Vi skulle behöva lite golv på golvet nu då, så den kan monteras. Spännande. Den där stegen som man nu går på känns som att den sjunger lite på sista versen.

Tack transmar för denna leverans då.. mycket efterlängtat. 

Som ni ser så har vi samlat en himla massa skit på gården. Det är så enkelt att bara kasta ut det. Majoriteten av högen där består faktiskt av kartonger från köket. Under dagen eldade vi upp precis allt som gick att elda, så tack och lov så är högen betydligt mycket mindre nu :)

Ett stycke trappa. 

Min dag spenderades för övrigt med detta. Ovanligt? Nej. Detta är det största misstaget i vårt bygge. Att vi inte tog färdigmålade lister och takpanel. Så vansinnigt tidskrävande och utrymmeskrävande. Nåväl. Jag har väl tjatat om detta förut så nog sagt. Takpanelen har minskat kraftigt och det är nu bara några enstaka paket kvar. Som jag har längtat till botten på den högen! 

Jätte fint väder hade vi här igår. Varmt men molning och lite vind. Perfekt för att måla ute alltså! Jag plöjde igenom paket efter paket och de mesta sitter faktiskt fast i taket redan. Vi tog en helkväll på bygget och kom hem först 23:30, både barn och hundar var slut efter det. 

Idag ska jag upprepa samma visa. Planen är att måla klart ALL takpanel idag, att vardagsrummet ska ha taket uppe, och att grovköket ska få upp väggarna som vi inte kunnat stänga fast pga elektriker som inte vart helt klar. 

Några pallar på marken är perfekt för torkning av laserade plankor. Torkar dessutom dubbelt så fort ute! 

Det är väl bäst att inte sitta framför datorn längre, halva dagen har gått, mannen är på andra äventyr med sin bror och jag skulle nödvändigt behöva fara till huset och fortsätta måla om dagens mål ska bli nått. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar